KOMMUNIKATION
Kommunikation er formidling, og her får du den perfektioneret, så selv en PowerPoint bliver fantastisk!
Har du et budskab, der skal mere end bare ud - men også forstås? Tag fat herunder:
KUNSTEN AF BLIVE FORSTÅET
Alle kan sige eller skrive noget, nogle kan blive hørt og endelig kan nogle få blive forstået. For mig handler kommunikation ikke om at råbe højest eller mest - men om at blive forstået helt ind til benet.
Det er med det afsæt, jeg arbejder. Som vært/konferencier, som udvikler af budskaber, som speaker eller som "talsmanden" for en virksomhed.
PRÆCIS FORSTÅELSE
Siden mennesket begyndte at udvikle sig, har det at kommunikere præcist og forståeligt været det, der skiller fårene fra bukkene.
Det er mere end en floskel, at det er afsenders ansvar at blive forstået, når der kommunikeres og formidles budskaber. Derfor vil du opleve, at jeg er ganske nysgerrig på din målgruppe, når vi samarbejder.
Det handler nemlig ikke om, hvad hverken du eller jeg har lyst at sige. Det handler om, hvad der skal siges for at budskabet forstås, accepteres og at målgruppen tager ejerskab over det.
Det er lige der – når modtagerne føler, det er deres budskab – der skabes ren magi. Og det er det, jeg leverer.
Kommunikation i alt
Når vi for alvor skal trænge igennem med et budskab – uanset om der er tale om et nyt produkt, en organisatorisk ændring eller noget tredje – er de talte ord kun en del af budskabet.
Det handler om kropssprog og toneleje, om smil på de rette tidspunkter og meget mere. At gøre det rigtigt kræver en kombination af talent, træning og indgående research.
Taler vi om kommunikation via speak alene – som i podcasts, radioreklamer og lignende – er det blot endnu vigtigere, at artikulering og stemmeføring sidder lige i skabet.
Tænk blot på den legendariske stemme fra Morgan Freeman som et godt eksempel. Hans ord har dobbelt vægt med stemmen og udtalen alene.
Formidling kræver respekt
Medmindre der er tale om korte speaks til for eksempel radioreklamer, skal du forvente, at jeg giver både med- og modspil på en opgave. Det gør jeg, fordi jeg er ærekær og vil lykkes, Hver gang.
Baseret på erfaringerne fra et utal af kommunikationsopgaver ved jeg, hvor vi sammen skal fokusere for at nå det endelige mål med opgaven.
Respekten for budskabet og målet sammen med respekten for modtagerne er det, der afgør den endelige formidling af budskabet. Det gør, at du kan regne med, at vi når det mål, du ønsker.
Udfyld herunder - så tager vi en dialog om din opgave: